29 Eylül 2024 Pazar

Space Oddity* & David Bowie


[Instrumental Intro]

[Intro]

Ground Control to Major Tom

Ground Control to

 Major Tom


Take your protein pills

 and put your helmet on


(Ten) Ground Control (Nine) to Major Tom (Eight, seven)

(Six) Commencing (Five) countdown

, engines on

(Four, three, two)

Check ignition (One)

 and may God's love (Lift off) be with you



[Verse 1]

This is Ground Control to Major Tom

You've really made the grade


And the papers want to know whose shirts you wear


Now it's time to leave the capsule if you dare

This is Major Tom to Ground Control

I'm stepping through the door


And I'm floating in a most peculiar way


And the stars look very different today



[Chorus]

For here, am I sitting in a tin can

Far, above the world


Planet Earth is blue

And there's nothing I can do


*https://www.youtube.com/watch?v=iYYRH4apXDo

*İnsanlar  &  Matt Haig


Özgün ismi: The Humans

Çeviri: Elif Ersavcı

I.Baskı: Mart 2022

Domingo



Uzay Garipliği

Yer Kontrol'den Binbaşı Tom'a...

Yer Kontrol'den Binbaşı Tom'a...

Protein haplarını al ve kaskını tak.

 

Yer Kontrol'den Binbaşı Tom'a...

geri sayımı başlatılıyor,


motorlar açılsın,

ateşlemeyi kontrol et ve Tanrı yardımcın olsun.

 

On, dokuz, sekiz, yedi, altı, beş,

dört, üç, iki, bir... bir... havalan.

 

Bu Yer Kontrol'den Binbaşı Tom'a,

gerçekten büyük bir başarı gösterdin

ve gazeteler kimin tasarımını giyindiğini merak ediyor.

Artık kapsülü terketmenin zamanı geldi eğer cesaretin varsa.

 

Bu Binbaşı Bu Binbaşı Tom'dan Yer


Kontrol'e,

kapıdan adımımı atıyorum

ve en olağandışı şekilde süzülüyorum

ve yıldızlar bugün çok farklı görünüyor.

 

Burada,

bir teneke kutu içinde mi oturuyorum,

dünyadan çok yukarılarda.

Dünya gezegeni mavi

ve yapabileceğim hiçbir şey yok.

 

Yüz bin mil geçmeme rağmen,

oldukça durgun hissediyorum.

Ve sanırım uzay gemim gitmesi gereken yeri biliyor.

Karıma onu çok sevdiğimi söyleyin,

zaten biliyor.



Yer Kontrol'den Binbaşı Tom'a,

yörüngeden çıktın, bir şeyler ters gidiyor.

Beni duyabiliyor musun Binbaşı Tom?

Beni duyabiliyor musun Binbaşı Tom?

Beni duyabiliyor musun Binbaşı Tom?

Beni duya...

 

Burada teneke kutumu etrafta yüzdürüyor muyum,

Ay'dan çok yukarılarda.

Dünya gezegeni mavi

ve yapabileceğim hiçbir şey yok.




















































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ben küskünüm feleğe*

Ben küskünüm feleğe Düştüm bitmez çileye Nerelere gideyim Kara bahtım gülmeye Ben küskünüm feleğe Düştüm bitmez çileye Ben ne ettim feleğe V...