9 Şubat 2022 Çarşamba

Vatan Mersiyesi & Namık Kemal *

 


Âh  yaktık şu mübârek vatanın her yerini

Saçtık eflâke kadar dûdunu (dumanını) âteşlerini

Kapadı gözde olanlar çıkacak gözlerini

Vatanın bağrına düşman dayadı hançerini

Yoğimiş kurtaracak bahtı kara mâderini



Silmedik bunca yetîmin gözünün yaşlarını

Taşa topraklara sürdük o güzel başlarını

Vatanın bağrına vurduk vatanın taşlarını

Vatanın bağrına düşman dayadı hançerini

Yoğimiş kurtaracak bahtı kara mâderini



Bu felaket yakışır mı yüreği dağlılara

Hançer– zulm urulur mu hiç eli bağlılara

Tepelettin bizi yâ Rab bu Karadağlılara

Vatanın bağrına düşman dayadı hançerini

Yoğimiş kurtaracak bahtı kara mâderini



İşte can verdi vatan dînine hürriyetine

Buyurun kanlı musallâye Hüdâ hürmetine 

Hakk-a  karşı duralım er kişi niyyetine

Vatanın bağrına düşman dayadı hançerini

Yoğimiş kurtaracak bahtı kara mâderini



Vatan evladına Moskof gibi rahm etmediler (acımadılar)

Hastaya bakmadılar, yâreliye gitmediler

Dittiler etlerini, tiftiğini ditmediler

Vatanın bağrına düşman dayadı hançerini

Yoğimiş kurtaracak bahtı kara mâderini



Bulunaydı seni bizler gibi üç tane seven

Yüzüne bakmağa da kasdedemezdi düşmen

Etiğini besledin halk yedi âh vatan

Vatanın bağrına düşman dayadı hançerini

Yoğimiş kurtaracak bahtı kara mâderini



Doymadı gözlerimiz kan ile dolsun

Babalar ağlayadursun, analar saç yolsun

Yüzümüz yerde sürülsün, başımız taş olsun

 Vatanın bağrına düşman dayadı hançerini

Yoğimiş kurtaracak bahtı kara mâderini



Vatan eyvâh hakîr oldu, perîşân oldu

Düşman İstanbul’a girdi bu da mı şân oldu

Memesinden dökülen süt yerine kan oldu

Vatanın bağrına düşman dayadı hançerini

Yoğimiş kurtaracak bahtı kara mâderini


*Vatanı Sattık Bir Pula - Namık Kemal’in Romanı  & Hıfzı Topuz

Özgün adı: Buchmendel 

Türkiye İş Bankası Yayınları

Almanca aslından çeviren : Gülperi Sert

1.Basım : Nisan 2021



.. en iyi arkadaş kitap ..: Vatanı Sattık Bir Pula - Namık Kemal’in Romanı * (enyiyiarkadaskitap.blogspot.com)




2 yorum:

Ben küskünüm feleğe*

Ben küskünüm feleğe Düştüm bitmez çileye Nerelere gideyim Kara bahtım gülmeye Ben küskünüm feleğe Düştüm bitmez çileye Ben ne ettim feleğe V...