20 Mart 2022 Pazar

nevruz

 


Türk Kültüründe Nevruz Şiiri

Yeniden doğmaktır nevruz denince

Yeni bir bahara, yeni vatana.

Ergenekon’dan çıkan atalarımız,

Nevruz sevincini yaşatır bana

Nevruzda birleşir eller,gönüller

”Huzur için birlik olmalıdır” der

Sevgi ile kardeşlik sarar gönlümü,

Nevruz sevgisini yaşatır bana

Nevruzda doğa da bir başka güzel

Sürüler kışlaktan, yaylaya göçer

Yemyeşil çayırlarda kuzular meler

Nevruz coşkusunu yaşatır bana

Şırıl şırıl akar sular, dereler

Süslenir çiçekler, bağlar, bahçeler

Tabiat canlanır, güneş gülümser

Nevruz neşesini yaşatır bana

Türkler nevruzu gönülden sevmiş

Birlik, beraberliğe onunla ermiş

”Yeni gün ” Türklere şan şeref vermiş

Nevruz şerefini yaşatır bana.

Ece Afşarlı


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yâ Rab benim her müşkülüm lutfunla sen âsân buyur & Ömer Demirbağ*

Yâ Rab benim her müşkülüm lutfunla sen âsân buyur İnsân yarattın zâhirim hem bâtınım insân buyur Yâ Rab zayıf bir halkayım düştüm yuvarlanma...